Friday, November 25, 2016

Mencuri Masa



Kami bekerja tidak sama waktu..  
Sorang kejer siang...  Sorang kejer malam.. 
Bila saya pergi kerja pagi suami tidur.. 
Saya balik kerja suami pergi kerja.. 
Bila suami balik kerja malam saya sudah tidur... 
Begitu la rutin kehidupan kami suami isteri...

Tapi setiap aturan Allah itu indah.. 
Allah sebaik2 mengatur.. 
Kita yg merancang... 

Kita kena redha setiap aturan Allah.. 
Insha Allah pasti indah.. 
Insha Allah pasti ada hikmah nye.. 

Ramai cakap boleh la selalu keluar malam... 
Tiada anak kecil...
Tahu kah anda..  Waktu begitu jela waktu kami meluangkan masa...  

Saya paksa korban kan waktu tidur saya bila suami ajak keluar malam... 
Suami paksa korban kan tidur nya jika saya ajak keluar waktu siang.. 
Kami perlu Korbankan waktu tidur kami... 

Anda sanggup ke korban kn waktu tidur anda?? 

Gambar di atas tu suami belum tidur lagi tau...  Saya pun belum tidur..  Tapi kami korban kn waktu tidur kami untuk luangkan masa bersama.. 

Itu la cara kami... Di saat kami di uji waktu kerja berbeza,  belum mempunyai zuriat,  kehidupan kami sederhana.. 
Tapi alhmdlillh kami lalui dengan redha..  Kami terima..  Kami pasti Allah akan bagi rezeki yang lebih besar dan bermakna...  Allah.. 

Jadi pada kawan-kawan yang rasa tidak bahagia,  kurang kasih sayang,  kurang senang dengan pasangan..   Cuba renungkan kembali saat mula kita berjanji akan hidup semati dengan pasangan..  Lafaz ijab dan kabul depan tok kadi terlaksana semua tanggungjawab kita..  

Cuba la bertolak ansur dengan pasangan..  Jangan tunjukan ego kita..   Cuba kita selami hati pasangan...  Renung la setiap inci muka pasang bila tidur...  Banyakan berdoa untuk pasangan dan kehidupan keluarga kita..  Insha Allah..  Allah akan permudahkan semua nya..  Percaya la dengan aturan Allah.  Pasti indah... 

No comments:

Post a Comment

Luka Czer Sembuh Dengan Cepat

Perempuan, mengandung dan pantang berpisah tiada. Penjagaan rapi ketika berpantang adalah amat penting sekali. Terutamanya ini yang bersali...